DN 7A Petroșani – Voineasa este prins din nou în programul investițional de reabilitare, după ce procesul aflat pe rolul instanței de judecată, care împiedica acest lucru, s-a finalizat. În toamna anului trecut s-au făcut ceva lucrări pe această porțiune care traversează o zonă foarte apreciată de turiști, însă doar de reparații in situ, mai mult nefiind permis tocmai de litigiul aflat la acel moment pe rol.

Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara ne-au declarat că obiectivul care vizează consolidarea și amenajarea DN 7A km 86+601 – km 105+120 (Vidra – Petroșani) este inclus în ”Lista obiectivelor de investiții finanțate de la bugetul de stat în anul 2021”, fiind aprobate credite de angajament pentru servicii de proiectare și execuție a lucrărilor rămase restante.

”În vederea finalizării obiectivului, DRDP Timișoara va demara procedura de achiziție publică pentru servicii de proiectare faza Proiect tehnic pentru autorizarea/desființarea executării lucrărilor, Proiect tehnic rest de executat și Asistență tehnică din partea proiectantului, Ulterior, după avizarea documentațiilor conform componențelor, obținerea avizelor prevăzute în certificatul de urbanism și obținerea autorizației de construire se va demara și procedura de achiziție publică pentru execuția lucrărilor rest de executat”, a precizat Nicoleta Pordea, director regional în cadrul CNAIR- DRDP Timișoara.

Drumul a mai fost prins într-un amplu proces de reabilitare, dar contractul a ajuns obiect de dispută în instanță între DRDP Craiova (care administra la acel moment șoseaua) și executantul Straco Grup SRL (lider de asociere) – AECOM Ingineria SRL (asociat).
Între cele două părți, în data de 27 martie 2013 s-a semnat contractul care avea ca obiect ”execuție lucrări și prestări servicii de proiectare la obiectivul DN 7A km 86+601 – km 105+120. În 2018, CNAIR – DRDP Craiova a reziliat contractul cu firmele aflate în asociere, motivând ”lipsa de mobilizare”. Cele două societăți care trebuiau să execute lucrarea au acționat DRDP Craiova în instanță, însă instanța le-a respins recent acțiunea, astfel că acum contractul poate fi scos din nou la licitație.

Din septembrie 2019, drumul în cauză a fost predat de la DRDP Craiova la DRDP Timișoara. În toamna anului trecut, pe porțiunile extrem de degradate, au fost executate o serie de lucrări de reciclare in situ, în condițiile în care proiectul de investiții privind modernizarea integrală a DN 7A până la limita de județ dintre Hunedoara și Vâlcea se afla încă în litigiu.
Între timp, drumul s-a degradat din nou, mai ales că este des tranzitat și de mașinile de mare tonaj ale firmelor care transportă lemn, aspect asupra căruia reprezentanții DRDP Timișoara au atras atenția încă de la început și au precizat că autoritățile ar trebui să ia măsuri în acest sens.

DN 7 A Petroșani – Voineasa este una dintre cele mai spectaculoase șosele montane din județul Hunedoara, care face legătura cu DN 67 C Transalpina și traversează o zonă de o frumusețe sălbatică.

(Foto: Arhiva DRDP Timișoara)