Drumul județean care face legătura dintre Cabana Rusu și Stațiunea Parâng, pe care anul trecut a încercat să îl folosească în scop electoral cât de mult a putut administratorul public al județului Hunedoara, Costel Avram, se dovedește a fi, cel puțin la acest moment, un nou drum al neputinței pentru Consiliul Județean.

Nu numai că nu a fost gata înainte de termen, așa cum se întreceau în a da asigurări, cu câteva luni în urmă, oficiali ai CJ Hunedoara și, mai ales, Costel Avram, dar nu este gata nici măcar în termenele asumate! Acum se pregătește un act adițional pentru prelungirea duratei de execuție, în timp ce Avram se uită cumva cu disperare (nu că ar fi prima dată!) către Primăria Petroșani. Asta deși proiectul este derulat de Consiliul Județean (cu fonduri prin PNDL) și asumat în vremurile în care execuția proiectului mergea fără probleme.

Ca atare, administratorul public al județului, Costel Avram, a început să facă turul televiziunilor pentru a motiva cumva neputința încadrării în termene prestabilite.

”A venit iarna”, ”drumul e în munte”, pare să fi descoperit, brusc, Costel Avram. Asta ca și cum, la semnarea contractului, în august 2018, eveniment ce a avut loc chiar sus, în Parâng, nu ar fi știut că în România sunt 4 anotimpuri, unul dintre acestea fiind IARNA, iar drumul se construiește, ghici?, în munte!

Așadar, iată ce zice Costel Avram, prin 26 februarie, la un post TV: ”La sfârșitul lunii februarie se termină contractul. Dar a venit iarna și noi, Consiliul Județean, am dat sistarea lucrărilor. Trebuie făcut un act adițional pentru prelungirea perioadei cu cea în care s-au sistat lucrările. Progresul fizic este de 85%”.

La o altă televiziune, ideea este reluată: ”Drumul din Parâng este aproximativ gata, aș putea spune. Conform contractului, lucrarea trebuia să se termine la sfârșitul lunii februarie. Avându-se totuși în vedere că este în  munte (sic! – n.r.), la începutul lunii decembrie s-a dat sistarea lucrării. Terminarea lucrărilor poate fi modificată printr-un act adițional cu perioada în care au fost sistate lucrările, deci aproximativ 3 luni. Undeva la începutul lunii mai – iunie, lucrările din Parâng vor fi terminate”.

Deci, mai avem de așteptat, în timp ce în acest sezon drumul județean nu a ajutat cu nimic dezvoltarea turismului, ci l-a încurcat. Grav! O pârtie a fost sugrumată complet de drumul aflat în execuție.

În plus, potrivit soluției tehnice agreate, două tuneluri rutiere de câte 15 metri fiecare au fost amplasate în două dintre punctele unde drumul județean intersectează pârtia de schi. Teoretic, pârtia trebuie să treacă peste aceste tuneluri, astfel încât schiorii să nu fie incomodați de traficul auto. Problema nu este deocamdată rezolvată din cauză că încă nu s-a găsit o cantitate suficient de mare de pământ pentru acoperirea lor. Și nici pentru porțiunea de drum neinclusă în proiectul inițial nu a fost găsită, deocamdată, o soluție de reabilitare

Să nu uităm că reabilitarea DJ 709 F este SINGURUL proiect pe care îl are în derulare Consiliul Județean Hunedoara pentru Petroșani și nici pe acesta nu pare să poată să îl ducă la bun sfârșit, așa cum și-a luat angajamentul ferm.

Sectorul de drum supus modernizării are o lungime de 3,725 km. și este  finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2 (PNDL2), cea mai mare parte a banilor fiind asigurați de la bugetul de stat. Valoarea totală a investiției se ridică la aproximativ 18 milioane de lei. Lucrările la drumul județean ce duce în stațiunea montană Parâng au început în 2018, iar la finele lunii februarie trebuia finalizat. Inaugurarea se amână!

P.S. Declarațiile administratorului public al județului Hunedoara, Costel Avram, au fost puțin ”cosmetizate”, fără a schimba însă conținutul și sensul. Altfel spus, nu sunt redate ad litteram, sunt puțin ”curățate”, ca să se înțeleagă mai lesne ce spune oficialul, ca doar nu v-ați fi imaginat că s-a schimbat ceva în acest sens.

(Fotografiile sunt din luna octombrie a anului trecut. Intre timp, in Parang, exact!, a venit iarna. Iar drumul a fost inchis)