Social – democrații care conduc din 2016 Consiliul Județean Hunedoara și-au dat doctoratul în neputință. Din 2016 bat pasul pe loc cu un proiect gândit și demarat de conducerea anterioară a județenului, reprezentată, pe rând de Mircea Ioan Moloț și Tiberiu Balint, respectiv Adrian David Este vorba despre linia de transport ecologic pentru localitățile Văii Jiului – Green Line.

Un proiect prezentat public, la Petroșani, de Mircea Ioan Moloț (președinte al CJ Hunedoara la acea vreme) și Tiberiu Balint (vicepreședinte pe atunci) și preluat ulterior de Adrian David, în lunile în care a condus administrația publică județeană. Discutat, analizat împreună cu primarii din Valea Jiului care au intrat în asociere și cu care s-a convenit asupra celei mai bune variante. Un proiect pe fonduri europene. Ca să fie implementat se aștepta doar deschiderea liniei de finanțare. Linie care s-a deschis, cu PSD la conducerea județului Hunedoara. Iar de atunci proiectul pare împotmolit. Se mai aud doar declarații, dar nu se face nimic concret pentru implementarea lui. Maxim o schimbare recentă de lider de proiect. De la Primăria Vulcan (condusă la a cea vreme de social – democratul Gheorghe Ile), la Consiliul Județean Hunedoara, ai cărui șefi par să fi ieșit dintr-un somn odihnitor și au realizat, brusc, după 100 de ani cum ar veni, că administrația publică din Vulcannu are capacitatea financiară de a susține contribuția aferentă proiectului”,

Pai bine, domnilor! Doi ani v-au trebuit ca să vă dați seama că Vulcanul nu are de unde să pună acești bani? Dacă întrebați un copil de grădiniță, vă putea răspunde mai repede. Vă garantez! Era suficient să facă un mini-tur Vulcan și vedea că pe acolo nu curge lapte și miere.

Contractul de finanțare pentru acest proiect a fost semnat la data de 12 septembrie 2019, iar termenul de finalizare este 31 decembrie 2022. Suntem în februarie 2021, la mai puțin doi ani de la termenul de implementare și nu s-a făcut NIMIC!

„Progresul înregistrat este de 1,69% pe componenta 1 și de 0,55% pe componenta 2. Chiar dacă proiectul se află în întârziere, am convingerea că din acest moment vom apăsa pedala de accelerație, iar Valea Jiului va avea un transport public modern între cele 6 localități”, declară senin într-un comunicat de presă al CJ Hunedoara administratorul public al județului Hunedoara, Costel Avram. Administrator public și în vechea legislatură. Când s-a făcut nimic!

Iar președintele Consiliului Județean, Laurențiu Nistor, vorbește și acum, la momentul februarie 2021, tot cu particula viitorului. Că la trecut, despre realizări…de unde?

Ne arată că suntem tot la stadiul de…identificăm, când ar trebui să vorbim despre IMPLEMENTĂM! 

„Am dorit să avem o discuție cu proiectantul pentru a identifica provocările acestui proiect și problemele cu care s-ar putea confrunta în următoarea perioadă. Pentru Valea Jiului, implementarea acestui proiect în valoare de 84,6 de milioane de lei va însemna asigurarea unui transport public de persoane civilizat, ecologic, la standarde înalte”, a declarat președintele CJ Hunedoara, Laurențiu Nistor.

Conform proiectului, care este finanțat din fonduri europene, trebuie executate lucrări de infrastructura de transport și achiziționate mijloace de transport în comun ecologice.  Ar trebui. Dar nu-s. Nu încă.

De precizat că întârzierea nepermis de mare în implementarea proiectului este de neînțeles. În martie 2015 erau gata studiile de fezabilitate. Documentele necesare, cum ar veni, și se aștepta deschiderea liniei de finanțare pentru accesarea de fonduri europene. Erau făcute și asocierile cu primarii și se preconiza că încă de anul trecut în Valea Jiului vor circula autobuzele electrice. Nu circulă.

Între timp, la conducerea CJ Hunedoara au venit apropiații și colegii lui Laurențiu Nistor, în frunte cu Mircea Bobora – președinte în legislatura trecută. Din toamna anului trecut, CJ Hunedoara este condus chiar de Nistor. Autobuzele electrice sunt tot pe hârtie! Iar străzile prinse în proiect pentru reabilitare, inclusiv centura Vulcanului și porțiunea  de la intrarea în Petroșani, încă așteaptă fondurile promise.

Și, din păcate, nu e singurul proiect întârziat nepermis de mult de grupul din fruntea  Consiliului Județean Hunedoara.